Pestrá poskytuje lidem se zdravotním postižením službu sociální rehabilitace. Co to je? Klient se učí pod vedením trenérek ovládat asistenčního psa tak, aby byla jejich spolupráce efektivní a láskyplná. Klientovi pomáháme i s dalšími záležitostmi, se kterými si zrovna neví rady. Naším cílem je, aby byl člověk s postižením díky psímu parťákovi soběstačnější, nezávislejší na pomoci další osoby, rozvíjel své dovednosti a měl pestrý život.

Recenze od klientů

Proč jste si vybrali právě Pestrou?

Binderovi: "Našli jsme si vás na facebooku. Líbilo se nám, že nechováte psy v kotcích, jak se o ně staráte, vybíráte si klienty i psy a nebráníte se vycvičit vlastního psa klienta. Samozřejmě pokud na to má povahu a věk. ⯑ Osobně máme velmi pozitivní dojem z celé společnosti, jsou tu vstřícní milí lidé a pes se opravdu vybírá na míru konkrétnímu člověku. Máte individuální přístup a toho si vážíme.
Vřele Pestrou doporučujeme každému, který váhá s výběrem."

Veronika Vlasáková s Anetkou: „Od prvního dne velmi rovné jednání - nastínění všech „obtížných“ situací, které pro rodinu, která dosud žila bez pejska, mohou s pořízením asistenčního pejska nastat (venčení, chlupy, pravidelné tréninky, školy, lázně, narušení „klidného“ rodinného života, doba sžívání, náklady kolem pejska atd...). Jako velké plus vidím pravidelné tréninky a sbližování už během výcviku psa, následně pak pravidelné tréninky a rekondiční pobyty i po předání psa.“

V Pestré začíná sociální práce už první schůzkou. Zájemci o asistenčního pejska se ozvou sociální pracovnici Kristině na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefon 739022979 a domluví si osobní schůzku. Na první schůzce mluvíme o tom, co člověk potřebuje za pomoc a jakou podporu mu může Pestrá nabídnout. Když se v těchto bodech potkáme, začíná spolupráce.

Zájemce má možnost poznat další pracovníky a styl práce s klienty a pejsky na pravidelných nácvikových dnech, které pořádáme jednou za měsíc o víkendu. Zájemce se sociální pracovnicí podepisuje smlouvu o poskytování sociální služby. Vytváříme společně profil klienta a individuální plán, abychom my i klient věděli, k čemu společně směřujeme a jak bude spolupráce vypadat.

Když má sociální pracovnice dostatek informací o klientovi, jeho potřebách a životním stylu, vedoucí výcviku Míša Perčinová začne vybírat vhodného pejska. V Pestré vždy vybíráme konkrétního pejska pro konkrétního klienta. Trenérka cvičí vybraného psa podle potřeb klienta.

Klienta připravujeme na život s asistenčním psem. Klient se účastní pravidelných nácvikových dní a letního nebo podzimního pobytu, kde se učí pracovat se svým budoucím asistenčním psem pod vedením trenérky. Když jsou oba připraveni, trenérka se psem skládá zkoušku a poté probíhá předání klientovi. Během předání se docvičuje vše důležité u klienta doma. Tím to ale v Pestré nekončí.

Klient potřebuje po předání vycvičeného pejska podporu od trenérek, jezdí tedy dál na nácvikové dny a na letním pobytu skládá s pejskem zkoušku pod dohledem paní rozhodčí. Pro klienty je tu Pestrá celý život asistenčního pejska a i po něm.

Klientům pomáháme ale i v dalších záležitostech, i těch které se netýkají pejska. Klientům můžeme poradit ohledně získání kompenzačních pomůcek nebo další sociální služby, poskytujeme podporu při jednání s úřady, prostě klientovi pomáháme, s čím zrovna potřebuje.

Máte zájem získat asistenčního psa a stát se klientem sociální služby Pestré? Kontaktujte sociální pracovnici Kristinu na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonu 739022979. Poskytne vám základní informace a domluvíte si první schůzku, na které se poznáte osobně. A pak už to pokračuje, jak je popsáno v části „jak služba probíhá“.

  • IBS
  • svetluska
  • dsaprague
  • esf
  • datasysy
  • avast
  • cinestar
  • gresik
  • srdcervaci
  • infraclima
  • club91
  • acerostar
  • hilton